۱۴۰۰ شهریور ۴, پنجشنبه

موضوع ،به دلیل پوشیدن پوشش کردی یک شهرونداهل سقز به ۱۱ماه حبس محکوم شد

 


به دلیل پوشیدن پوشش کُردی یک‌ شهروند اهل سقز به ۱۱ ماه حبس محکوم شد

به دلیل پوشیدن پوشش کُردی یک‌ شهروند اهل سقز به ۱۱ ماه حبس محکوم شد

 18:05 - 25 August 2021

 

هه‌نگاو: یک شهروند اهل سقز که زمستان گذشته پس از پوشیدن پوشش کُردی به نشانه اعتراض به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده بود، به حبس محکوم شد.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز سه‌شنبه ۲شهریور ۱۴۰۰ (۲۴ آگوست ۲۰۲۱)، حکم ۱۱ ماه حبس عطا رحمان‌زاده معروف به (شمال سقزی) شهروند اهل سقز توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کُردستان عیناً تایید شد.

شمال سقزی پیشتر توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سقز به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۱ ماه حبس محکوم شده بود. برطبق حکم صادره، این فعال کُرد باید ظرف ۱۰ روز آینده جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود را به زندان مرکزی این شهر معرفی کند.

این فعال كُرد روز پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۱) پس از آنکه با پوشیدن لباس کُردی به نشانه اعتراض  به صدا و سیمای به میدان “هەڵۆ” (عقاب) سقز رفته بود توسط نهادهای امنیتی بازداشت و بعدها با وثیقه و موقتاً تا زمان برگزای نشست دادگاه آزاد شده بود.

گفتنیست که، پس از توهین مجری شبکه دوم صدا و سیمای ایران به لباس کُرد شماری از فعالین مدنی با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواسته‌ بودند که برای محکوم کردن مجری این شبکه روز پنج‌شنبه ۲ بهمن‌ماه با پوشش جوردی در مکان‌های عمومی شهرهای کُردستان حاضر شوند.

این شهروند سال ۹۷ (۲۰۱۹) نیز پس از آنکه از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب سقز به اتهام ”تبلیغ علیه نظام“ و ” حمایت از همه پرسی استقلال حکومت اقلیم کُردستان" به یک سال حبس محلوم شده بود، به زندان رفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بمب گذاری در مسیر جابجایی خامنه‌ای مزدور

  ۱ ۰ بمب گذاری در مسیر جابجایی خامنه ای ‫۰ کلیک    بالابلاگ اخبار رسیده از درون سپاه ولی امر که نیروی ویژه محافظ خامنه ای است حاکی از آن اس...