۱۴۰۰ مهر ۲۷, سه‌شنبه

موضوع، رابطه جیب روحانت حفظ نظام و توسل به خدا

 رابطه جیب روحانیت، «حفظ نظام» و توسل به خدا

رابطه جیب روحانیت، «حفظ نظام» و توسل به خدا

رابطه جیب روحانیت، «حفظ نظام» و توسل به خدا

رابطه جیب روحانیت، «حفظ نظام» و توسل به خدا

 حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ۲۲ مهرماه در یک سخنرانی هشدار داده «حفظ نظام جمهوری اسلامی از ضرورت‌های اساسی محسوب می‌شود اما متاسفانه به بودجه فرهنگی ‌فرهنگ توجه جدی صورت نگرفته بود.»
آقاتهرانی توضیح داده «فرهنگ غربی هیچ‌گونه سازگاری با فرهنگ دینی کشور ندارد» و تأکید کرده «بودجه‌های حوزه علمیه اندک است و طلبه‌ها در فقر مالی قرار دارند.» در واقع این نماینده مجلس به نوعی به حکومت هشدار داده حفظ نظام با تبلیغات فرهنگی ممکن است که نیاز به بودجه دارد و باید جیب طلاب و روحانیون را پُرتر کرد.
حوزه‌ها اصلی‌ترین پایگاه معنوی و تبلیغاتی نظام هستند و سهم عمده‌ای از بودجه عمومی دارند.
آقاتهرانی که گرین کارت آمریکا دارد فروردین ۱۳۹۹ گفته بود «من به این نتیجه رسیدم که آخر عمر خود عوامانه فکر کنم و توسل‌ها و نماز شب و روضه‌ها را بیشتر کنم.»
هرچند آقاتهرانی پول خرج کردن برای طلاب و حوزه‌ها را عامل حفظ نظام می‌داند اما برخی از مقامات ارشد حوزه نظری غیر از این دارند.
حجت‌الاسلام احمد فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه اواسط شهریور گفت «مزیت حوزه و طلبه است که با اقشار ضعیف جامعه هم نوا و هم صدا باشد و با زندگی مختصری بتوانند انجام وظیفه کند.»
او در یک مصاحبه با «حوزه نیوز» گفته بود «محصلین حوزه زیر فقر زندگی می‌کنند و شهریه بسیار پایین دارند اما این هم با سرمایه قناعت است. طلاب با سرمایه قناعت باید تحصیل را با این نوع زندگی تنظیم کنند و خدا هم به زندگی‌شان برکت خواهد داد. این هم لطفی است که خدا به اهل علم کرده است.»
جریانی در حوزه مبلغ «ساده زیستی» است و جریانی دیگر برای دریافت بوجه پای حفظ نظام را وسط می‌کشد.

طلاب از وضعیت معیشتی خود انتقاد می‌کنند، آنهم درحالیکه می‌بینند طی این چهار دهه گذشته بسیاری از روحانیون رده‌های عالی نظام و پست‌های حکومتی را اشغال کرده اند یا فرزندان و بستگان آنها جاه‌طلبانه منافع زیادی بدست آورده اند. روحانیونی که پس از عبور از فیلترهای امنیتی و عقیدتی در نهادهایی مثل شورای فقهی بانک‌ها یا هیات مدیره‌ شرکت‌های خصوصی و دولتی منصوب می‌شوند الگوی جاه‌طلبی‌های طلاب در آینده‌اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بمب گذاری در مسیر جابجایی خامنه‌ای مزدور

  ۱ ۰ بمب گذاری در مسیر جابجایی خامنه ای ‫۰ کلیک    بالابلاگ اخبار رسیده از درون سپاه ولی امر که نیروی ویژه محافظ خامنه ای است حاکی از آن اس...