۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

موضوع ،بازداشت دوفعال کارگری در سقز

 

بازداشت دو فعال کارگری در سقز

یکشنبه, 16 مه 2021

استان‌وایر- محمود صالحی و عثمان اسماعیلی دو فعال کارگری در شهر سقز استان کردستان بازداشت شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت «محمود صالحی» و «عثمان اسماعیلی» از فعالان کارگری شهر سقز به دنبال دریافت احضاریه‌ای که از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سقز صادر شده بود به این محل مراجعه کردند.

 بازپرس این شعبه به دلیل انتشار عکس و فیلم در رابطه با برگزاری مراسم روز جهانی کارگر، ضمن تفهیم اتهام، برای هر‌ کدام از آنها قرار وثیقه ۴۰ میلیون تومانی صادر کرد. 

بنابرگزارش اتحادیه آزاد کارگران این دو فعال کارگری ا نسبت به صدور قرار وثیقه اعتراض کرده و آن‌را نپذیرفتند به همین دلیل، بازپرس شعبه دستور بازداشت آنها به دلیل عدم تودیع وثیقه را صادر کرده است.

محمود صالحی فعال کارگری است که تاکنون ١٩ بار با اتهام و عناوین گوناگون بازداشت شده و چنانچه خودش می‌گوید در مجموع هشت سال از عمرش را در زندان بوده است. هشت سالی که سه سال آن غیرقانونی بوده و بابت این سه سال از اداره اطلاعات سقز شکایت و این دستگاه امنیتی را محکوم کرده است.

این فعال کارگری، در دوره بازداشت غیرقانونی‌اش در سال ١٣٧٧ در سلول‌های انفرادی اطلاعات سقز دچار سرمازدگی شدید شد و به علت اعتصاب‌ غذا در اعتراض به این اقدام غیرقانونی، کلیه‌هایش آسیب جدی دید و مدتی پس از آن کلیه‌هایش خون‌ریزی کرد و کار او را به دیالیز دارویی کشاند.

پس از بازداشت دوباره در ٨ اردیبهشت١٣٩٤، علی‌رغم هشدار مکرر به بازجوها و بازپرس پرونده در رابطه با وخامت کلیه‌هایش، داروهایش قطع شد و همان شب هر دو کلیه‌اش را از دست داد. از آن‌زمان تا اکنون، دو روز در هفته و هر بار به مدت چهار ساعت همودیالیز می‌شود.

۱ نظر:

  1. دمت گرم سردار اما واقعا به مردم ایران خیلی ظلم شده این رژیم عرب کثافت مردم ایران رو به گروگان گرفتن مرگ بر رژیم اخوندی حرام زاده

    پاسخحذف

بمب گذاری در مسیر جابجایی خامنه‌ای مزدور

  ۱ ۰ بمب گذاری در مسیر جابجایی خامنه ای ‫۰ کلیک    بالابلاگ اخبار رسیده از درون سپاه ولی امر که نیروی ویژه محافظ خامنه ای است حاکی از آن اس...